3 מקומות שמוכרים ראמן ממש כמו ביפן…

אמנם בשבועות האחרונים אין גשם, אבל זה לא ימנע מאיתנו להמשיך להתפנק על קערות גדולות של ראמן עמוסות כל טוב. אז נכון הראמן הוא לא המצאה של הזמן האחרון ובטח שלא חדש במדינת ישראל אבל לאחרונה הפך לטרנד שהביא איתו כמה מסעדות שלוקחות את המאכל היפני לרמות שעוד לא נראו במדינת ישראל.

אז מה זה ראמן וממה אנחנו כל כך מתלהבים? ראמן הוא “מאכל רחוב” יפני שהתפרסם יותר בשנים האחרונות בעולם המערבי, והוא לרוב מורכב ממרק/ציר כלשהו, נודלס, ביצה, בשר/טופו ותכלס כל דבר אחר שמוסיפים. ארוחה שלמה בקערה אחת, מעוטרת היטב. היו לא מעט מקומות שהגישו אותו עד היום אותו אבל הוא לא היה מנת הדגל של המעסדה אלא רק עוד מנה בתפריט. מכיוון שבישראל לרוב חם הוא לא נדחק לצד, אבל אחרי הפתיחה של ״הירו ראמן״ של אהרוני ראינו יותר ויותר מסעדות שמתמקדות במאכל המדהים הזה.  אז הלכנו לבדוק חלק מהמקומות כדי להמליץ לכם בצורה הכי טוב אבל נודה שיש עוד כאלה שאנחנו צריכים להגיע אליהם….

אז כמו שאמרנו מקודם, ״הירו ראמן״ של ישראל אהרוני. ביקרנו במסעדה שנמצאת בלבונטין, מספר פעמים ויש לנו דעות חלוקות על המקום. הראמן, ההגשה והאווירה במקום מייצרים חוויה מאוד מהנה והמנה עצמה מצוינת, אבל היו פעמים שהוא הגענו מתרגשים ומחכים ונפלנו על קערות ראמן שהיו פחות טעימות. הראמן של אהרוני די רחוק מהמקור ביפן, אבל הוא עדיין טוב בעינינו, רק צריך לדעת מה לבחור!
אנחנו ממליצים בעיקר על ה – ״גוצ’ו ראמן״ ו״ראמן עוף״ הכי פשוט והכי טעים. עוד מומלץ שם גם הגיוזות שלא רעות בכלל והסלטים שבאים כראשונות אבל די קטנים, בדיוק בהתאם למחיר אז אל תצפו ליותר מדי. הסניף בלבונטין מומלץ משמעותית יותר מהסניף בשרונה. והמחירים שם הם בסביבות ה 50+ שקלים למנה.

לבונטין 19, תל אביב, פתוחים כל יום בין השעות 12:00-17:00 ו-18:00-00:00

ב״מנטנטן״ מצד שני היה מדהים בכל פעם שביקרנו, וביקרנו הרבה. זה המקום שהכי קרוב למקור (יפן) שראינו עד היום מכל הבחינות, אווירה, אוכל, טעמים, חוויה וממש ממש שווה ביקור! המקום קטן יחסית, אבל מרגיש נעים, לא מחייב ואם תשבו על הבר תרגישו שאתם ביפן, ותהנו מכל רגע. מעבר לעיצוב והחוויה השירות מצוין והאוכל מגיע יחסית מהר, לקחנו את הראמן חזיר ואת הראמן עוף והציר היה עמוק, עשיר ומדהים!
אנחנו ממליצים בעיקר על ה –  על הראמן חזיר, הגיוזות בסדר גמור ויהיו מנה צידית שווה ליד וגם מפעם לפעם יש ספיישלים ויש מנת חציל קטנה ואישית שאסור לפספס. כל שאר הדברים שניסינו מוצלחים אבל לא באותה רמה, אבל זו גם לא המטרה במקום! יכול להיות גם, שאנחנו כל כך אוהבים את הראמן שפשוט כלום לא ישתווה אליו, משמע אנחנו משוחדים. המחיר – הוא 52 שקלים למנה וניתן להוסיף עוד ציר, בשר או ביצה בתוספת סימלית. לא ניתן להזמין מקום אך לא נתקלנו בבעיה ויש באזור הרבה חניות ויש אחלה קומבינה עם יש לכם מפתח דיסקונט ?.

יבנה 38 תל אביב, חלק משוק אלנבי, פתוח כל יום בין השעות 11:30-01:00

A post shared by Miazaki (@miazakifoodonfire) on

״מיאזאקי״ – האמת היא שעוד לא יצא לנו לבקר במיאזאקי ואנחנו מאוד מצרים על כך, אבל שמענו רק דברים טובים על המסעדה של השף יובל בן נריה מטאיזו, ואם נסיון העבר שלנו מטעה כל מה שאי פעם אכלנו שלו לא משנה באיזה הזדמנות היה פשוט מצוין ואנחנו בטוחים שגם פה הראמן שלו לא יאכזב. אנחנו נבקר בקרב מאוד, אולי אפילו היום בערב. הראמן המומלץ  ממה ששמענו היא ה״טבאסאקי״ ומה שאותנו הכי מסקרן הוא השיפודים שמגיעים מעל הקערה. מחכים בקוצר רוח ללכת ולנסות! המחירים של נעים בין 66-62 שקלים לקערת ראמן וממה שאנחנו הבנו מחברים בעלי טעם משובח היא שווה כל אגורה.

ראול ולנברג, 20 תל אביב, חלק משוק צפון, פתוח  ראשון עד חמישי ושבת 11:00-22:00. בימי שישי 11:00-16:00 אבל התפריט מצומצם

תראו, כמו שאמרנו בהתחלת הכתבה יש עוד כמה מקומות שמגישים מרק ואפילו קוראים לו ראמן אבל אל תסמכו על זה יותר מדי. בעיקר לא עכשיו כשאתם יכולים ללכת ולהנות מהמנה עם אותו שם אצל הטובים ביותר… עכשיו אנחנו רק מחכים שיפתח מקום שמגיש פו (מרק ויאטני) ואולי עוד כמה מקומות של ראמן שנוכל להתאהב בהם!