לא עברו אפילו שבועיים מאז שסיפרנו לכן ולכם על משבר המכירות של ליין IVY PARK וכבר התפתחות בעלילה! על פי דיווחים ביונסה ואדידס החליטו באופן הדדי לסיים את ההתקשרות ביניהם. אבל מה זה אומר בנוגע לקולקציה שיצא ממש לפני שבועות ספורים? והאם זה סופו של הליין או בעצם תחילתו של פרק חדש?
זו לא תהיה הפעם הראשונה שביונסה חותכת קשרים עם משקיעים בליין.
קולקציית אייבי פארק התחילה בכלל כליין המשותף לזמרת ולענקית האופנה המהירה TOPSHOP. אלא שב-2018 התפרסמו האשמות פגיעה מינית מיצדו של מנכ״ל החברה פיליפ גרין. מבלי להסס הזמרת קנתה ממנו את כל הליין והחזירה את הכוח לידיים שלה. כשנה היא המשיכה לחפש שותפות חדשה ומצאה אותה באדידס.
בהודעה הרשמית שהוציאה על השקת המותג המחודש ב-2019 אמרה הזמרת כי ״מדובר בשיתוף פעולה של פעם בחיים. אדידס מצליחה למתוח את גבולות היצירה. ואנחנו חולקים פילוסופיה ששמה את היצירתיות, צמיחה ואחריות חברתית בראש סדר העדיפויות של העסק. אני מחכה כבר להשיק מחדש את המותג. ולהתרחב בקנה מידה בינלאומי עם חברה מובילה ודינאמית.״ (הו ביונסה איך נפלו גיבורים.)ֹ
אלא שמאז ההשקה המחודשת של אייבי פארק לא הצליח להגיע לקנה המידה שדמיינו באדידס בשום אספקט.
בכירי אדידס שציפו לרווחים של מאות מיליונים מהליין גילו עד מהרה שהוא לא מצליח לשחזר את ההצלחה עם קנייה ווסט. למרות שהליין אינקלוסיבי, על פי מסמכי החברה מחצית ממוצריו לא נמכרו. העיצובים ״פורצי הדרך״ לא עשו שינוי באופן בו התעשייה רואה מגוון מידות וגיוון. המוצרים ממש לא היו לטעמם של הצרכנים. ואף על פי שהקמפיינים הראו מגוון נשים ואוכלוסיות… שום אחריות חברתית אמיתית לא יצאה מהם.
נהפוכו הליין הפך לבדיחה בעיני רבים שכן הוא רצה להוביל שינוי אך בפועל המשיך בצורת הייצור ההמוני הנצלנית. רבים ציינו כי אי אפשר לנסות להעצים נשים בעזרת בגדים שנתפרים על ידי נשים ממדינות עולם שלישי בתנאי עבדות. עוד נכתב במספר מקומות כי נציגי אדידס מאשימים את הזמרת במכירות הכושלות. שכן היא לא לבשה את הקולקציות באופן פומבי, לא קידמה אותן מספיק ברשתות החברתיות וכו.
אבל אל תדאגו ל"מלכה" היא כבר מצאה לעצמה שת"פ חדש עם בית האופנה בלמיין. הפעם דווקא מדובר במשהו שיותר מתאים לאימג' המלכותי המעייף והמתאמץ שלה – קולקציית קוטור בעלת 16 לוקים שנקראת רנסנס. קולקציה שעוצבה יחד עם מעצב הבית אוליביה רוסטאן ובה כל לוק תואם לשיר שעתיד לצאת באלבום. השאלה האמיתית היא, למי אכפת?