בשנים האחרונות אנחנו רואים איך בתי האופנה הגדולים ומותגי העל מנסים למצב את עצמם מחדש. רובם מנסים להפוך לאקסקלוסיביים יותר ונגישים הרבה פחות. אך כדי להשיג את יעדם ובמטרה לשמר את "סימני המסחר" שלהם עליהם לעבור בבית המשפט. המאבק המשפטי החדש של שאנל יוצא כנגד המחדוש.
בית האופנה שאנל הפך בשנתיים האחרונות לזה שמוביל את התעשייה בכל הנוגע למיצוב ושמירה על הנכסים שלו בעזרת מאבקים משפטיים.
ראינו את הדבר בצורה הכי מבוהקת במאבק המשפטי נגד פלטפורמת הוינטג' והיד השנייה WHAT GOES AROUND COMES AROUND. שש שנים ערך המשפט כאשר בסופו התקבל גזר דין מהותי ששינה את מאזן הכוחות של התעשייה. פסק דין שקבע כי רק בית האופנה ו/או המותג יכולים להשתמש בסימני המסחר של עצמם לפרסום ושיווק. פסק דין שסיפק גם עילה לבתי אופנה ומותגים אחרים להתחיל ולתבוע מוכרים יד שניה ווינטג' קטנים וגדולים כאחד.
ואיך אפשר כמובן לשכוח את התביעה נגד מותג התכשיטים Shiver and Duke. זה שהתחיל את דרכו בכך שעשה שימוש בחלקי ביגוד ותיקים של מותגי על והופך אותם לתכשיטים ייחודיים. אז טענה שאנל כי המותג מוכר עיצובים לא מקוריים של בית האופנה ומשתמש בסימני המסחר שלו לרווח אישי. התביעה, הסתיימה בחשאיות, אך מאז כבר יצא לנו לראות עוד מותגי תכשיטים עושים את אותה הטעות… ונתבעים.
אבל השלב הבא של בתי האופנה ומותגי העל הוא המלחמה במחדוש פריטי אופנה.
הבעיה של מותגי העל ובתי האופנה זהה. הם לא רוצים ש"עיצובים לא אותנטיים" יסתובבו בשוק. משמע, הם רוצים למנוע את האפשרות בה מעצבים ימחדשו את הפריטים שלהם. ובכך יוצרו מהם אופנה שלא תואמת את ערכי המותג. איך הכל התחיל? לפני שנה הגיע טרוויס קלסי לאירוע של REVOLVE כשהוא לובש חולצת משי של שאנל. החולצה נוצרה מצעיפים ישנים של בית האופנה על ידי הסטייליסט לוגן הורן. מותג מחדוש מצליח המתמחה ביצירת עיצובים חדשים מפריטים ישנים של בתי אופנה מפורסמים.
וכעת נראה כי הורן הוא ממחדש הראשון שזוכה להיתבע על שימוש לא חוקי וללא אישור בסימני המסחר של החברה. בפברואר האחרון המעצב קיבל מכתב התראה שעליו לעצור את פעילות המותג. למגזין WWD אומר המעצב כי אין לו את היכולת להילחם בבית האופנה וכי הוא מוותר מראש על המאבק. "אני מאוד מאמין במטרה שלי אבל לא מוכן לפשוט רגל בשביל זה." ושוב עולה השאלה – האם מיחדוש עובר על חוק הקניין הרוחני? האם גם הפעם בית האופנה יכול לקבוע תקדים שישנה את פני התעשייה כולה?