זו השנה ה-77 בה מתקיים פסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן. ונראה כי ב-2024 השקיע בית האופנה הצרפתי שאנל באירוע הרבה מעבר לשטיח האדום. כן, כחלק מהעשייה של בית האופנה למען התרבות ותעשיית הקולנוע נולדו 7 פרויקטים בתמיכתו שיוצאים כעת לאור.
פסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן נפתח השנה בקול תרועה ונראה כי יש מי בתעשיית האופנה שמאמץ לחיקו את האירוע ולא רק את השטיח האדום.
שיתופי פעולה ותמיכה של בתי אופנה בסרטים הוא לא דבר חדש. אלא שמסתבר שעבור שאנל מדובר בעשייה שוטפת. כזו המקבלת המון מקום בתוך בית האופנה עצמו. כך אל פסטיבל קאן ה-77 מגיע בית האופנה הצרפתי כאשר הוא חלק מלא פחות מ-7 סרטים. כך בית האופנה תמך באופן אקטיבי ב-5 הפקות מקור חדשות שיעלו לראשונה על המסך באירוע. לתמיכה הגדולה ביותר זכה סרטו המדובר של הבמאי פרנסיס פורד קופולה, מגלופוליס. אשר את אירוע הבכורה שלו אירח בית האופנה באופן רשמי.
סרטים נוספים שזכו לתמיכת בית האופנה היו סרטו של הבמאי כריסטוף הונור "Marcello Mio". בו היה שותף בית האופנה בהפקה וכן גם עיצוב התלבושות עבור דמותה של קתרין דנב. עוד תמך בית האופנה בסרטים בהם משתתפים הפרזנטורים שלו. כך לדוגמא, לקח חלק בהלבשת השחקנית הצרפתייה אמרי ורטולומי בסרטה של הבמאית ג'סיקה פאלוד, מריה ועוד.
ולצידן שתי רסטורציות חשובות בהן השקיע בית האופנה למען שימור המורשת של תעשיית הקולנוע.
הראשונה רסטורציה של הסרט "מטריות שרבורג" של הבמאי הצרפתי זאק דמי. סרט אשר הוצג לראשונה בפסטיבל ואף זכה בפרס דקל הזהב בו (הפרס הכי גדול אשר מוענק באירוע). וכן גם סרט בו לובשת קתרין דנב מערכת לבוש אייקונית של בית האופנה מקולקציית הקוטור שלו שיצאה ב-1962. והשניה רסטורציה של הסרט "פריז, טקסס" סרט הקולנוע האמריקאי של הבמאי וים ונדרס. שזכה גם הוא בפרס דקל הזהב בפסטיבל בשנת 1984.
את הרסטורציות מימן בית האופנה במטרה לשמר את ההיסטוריה של תעשיית הקולנוע. וכן גם במטרה לאפשר לכמה שיותר אנשים להיחשף ליצירות המיוחדות גם בעתיד. על פי ההצהרה הרשמית של בית האופנה שני הבמאים ויצירותיהם השפיעו על עבודתה של המעצבת הראשית של שאנל, וירג'ין ויארד. ועזרו לה לפתח את החוש האסתטי בו היא יוצרת גם היום בבית האופנה.
בתמונה הראשית השחקנית והשגרירה של בית האופנה מרגרט קוואלי לובשת שאנל בשטיח האדום של פסטיבל קאן ב-17 לחודש.