BringThemHomeNow#

עתיד התעשיייה – תצוגת הבוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה שנקר 24'

אתמול בערב התקיימה תצוגת הגמר של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. אולי אחד האירועים אליו הבוגרים וגם אנשי התעשייה מחכים לנו יותר מכל בשנה. על מסלול התצוגה, שהתקיימה באקספו תל אביב ובשיתוף קבוצת הפניקס, עלו כ-41 קולקציות של 43 בוגרים. ובמשך שעה היה ניתן לראות את עתיד התעשייה… 

רבות ניתן לומר על 43 בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר שהחלו את לימודיהם בקורונה וסיימו את שנתם האחרונה במלחמה. 

סביבת לימודייהם בשונה ממחזורים קודמים היתה זו שהשתנתה הכי הרבה. כל הבוגרים שהציגו את הקולקציות הראשונות שלהם אתמול בערב הגיעו ליעד לאחר שנים של יצירה אדפטיבית. בין כיתות הלימוד לבית. בין מגפה למצב חירום לאומי. אותה סביבת למידה השפיעה באופן ברור גם על יצירותיהם. והאופן בו בחרו להציג אותה בפעם הראשונה לעולם. הסטודנטים שפתחו את השנה בתפירת אמצעי לחימה לצבא בחרו לסיים אותה במסלול צבעוני, יצירתי וקונספטואלי. כזה ששואל שאלות גדולות על הקיום האנושי והאופן בו החיים שלנו מתנהלים דרך מערכות לבוש. בין הנושאים שנגעו בהם הסטודנטים היה אפשר לראות מלחמה, אובדן, תחושת ביטחון ועוד. 

שינוי נוסף ומהותי באירוע היה גם שיתוף הפעולה עם קבוצת הפניקס שבאה בפעם הראשונה לידי ביטוי. בסוף החודש שעבר דיווחנו פה על שיתוף הפעולה שנרקם בין הצדדים. במסגרתו  קבוצת הפיננסים התחייבה לתמוך בעשייתו של המוסד האקדמי. וזאת במטרה להבטיח את המשכיות התרבות והאמנות בישראל. 

ימין – דגם של רון שחר, שמאל – דגם של תמר אלבז. צילום – רפי דוילה
אז מה היו הקולקציות שתפסו את עניינו והיו הכי מסקרנות? תתפלאו לשמוע שהיו אלו דווקא הקונספטים הלבישים. 

כן, הייתם מצפים כי דווקא בתקופה בה בגדים הפכו משעממים ובתי האופנה לא מצליחים לחדש… נרצה לראות על מסלול תצוגת הבוגרים של שנקר מערכות לבוש שהם ההפך הגמור מאופנה שקטה. אך הופתעתי לגלות כי היו אלו דווקא הקונספטים הלבישים יותר או המינימליסטיים שתפסו את העין. 

כך לדוגמא, אי אפשר היה לפספס את הקולקציה שסגרה את התצוגה. הקולקציה A4 של בוגרת המחלקה רון שחר שבחרה להראות בצורה ויזואלית את הפחד מהריק, מהדף הלבן. בין הדגמים העדינים והמדויקים שילבה אלמנטים עיצוביים ופיסוליים שהיו פשוט מעוררי השראה. קולקציה נוספת ששילבה עיצוב קונספטואלי מיוחד ומינימליסטי הייתה זו של הבוגרת תמר אלבז. הפרויקט חקר את גבולות הגוף והשינוי שלו בתוך מגבלות הבגד אך עשה זו בעדינות תחכום וטכניקה יוצאת דופן. 

ימין – דגם של נטע שלום, אמצע – דגם של נדב בן דוד, שמאל – דגם של דנה מלכה גברון. צילום – רפי דוילה

ומהמינימליזם נעבור ללביש והצבעוני. במחלקה הזו בלטו 3 קולקציות שהצליחו להעביר את המסרים המיוחדים שלהם בעוז והמון מחשבה. 

הראשונה היתה זו של הבוגרת דנה מלכה גברון אשר הושפעה משירות המילואים שלה ועסקה בנושא ההסוואה שבא לידי ביטוי במלחמה אך גם בחיים. בתפירה מדויקת וצבעוניות מתפרצת היא הצליחה לייצר דגמים סוחפים ומלאי חיים. כמוהה גם הקולקציה של בוגר המחלקה נדב בן דוד תפסה את העין וסחפה את הצופה למקומות. גם בראיון המקדים וגם בתצוגה ניכר היה כי מדובר בעבודה אישית שנוצרה מהלב בהמון דיוק ורגישות.

האחרונה הייתה הקולקציה של בוגרת המחלקה נטע שלום שלפי דעתי שילבה בין צבעוניות ויצירתיות לאופנה לבישה מצוינת. הקולקציה האישית עסקה בטיפול ביצירה אצל ילדים. והיא הצליחה בצורה ויזואלית להמחיש את אופן הטיפול לצד הרגשות המעורבים בו. והבגדים? היו פשוט מצוינים עם קריצה לאופנת הרחוב כאלו שהייתי לובשת עכשיו. 

Translate