כן, אפשר לומר כבר באופן רשמי שחודש האופנה לעונת אביב קיץ 2025 , נגמר! כעת הגיע הזמן של התעשייה להסתכל על הנעשה בו, להגיע למסקנות ולעשות הזמנות. אך בין אינספור הפרסומים עלו בימים האחרונים נראה כי דווקא התצוגות שהתקיימו ללא קהל זוכות להכי הרבה התייחסות…
בעונות האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מותגים משנים אסטרטגיה ומקיימים "תצוגות ללא תצוגה".
אם לא ממש הבנתם אותנו. זה בסדר. אם זה מרגיש לכם קצת "סגר קורונה" אנחנו מבינות גם את זה. כי אכן מדובר באסטרטגיה שהגיע לעולם עקב אילוצי המגפה אך משום מה נשארה והפכה פופולרית. נסביר למה אנחנו מתכוונות בעונה האחרונה יצא לנו לראות מספר מותגים רק מצלמים סרטי תצוגות. בית האופנה סלין עושה את זה כבר תקופה. משחרר לאינטרנט את סרטי התצוגה מבלי לקיים שום אירוע פיזי. כמוהו בחר מותג האופנה של המעצב הצרפתי לודוויג דה סן סרנה לשחרר לאינטרנט רק לוק בוק של הקולקציה החדשה.
ויש עוד גישה – בית האופנה מרג'יאלה אמנם בחר כן לקיים אירוע פיזי בשבוע האופנה. אך לחשוף בו סרט תיעודי על הכנת הקולקציה אבל לא באמת… קולקציה. גם מותג היוקרה האמריקאי THE ROW ממשיך בקו דומה. זאת כאשר הוציא לאינטרנט תמונות בודדות ומעורפלות של דגמי התצוגה. אך את התצוגה המלאה קיים באופן פיזי ובפעם השניה ברציפות בחר לא להרשות להכניס מצלמות. משמע אין תיעוד, שוב, של הקולקציה הבאה של המותג.
ולמרות שכל המקרים הללו לא מאפשרים לקהל להיות במגע עם המוצרים, ברשת לא מפסיקים לדבר עליהם.
עננת המסתוריות סביב THE ROW הפכה כל כך גדולה שאנשים ממש עושים הכל על מנת לקחת חלק באירוע עצמו. הקהל בבית מנסה לנחש באובססיביות שוב מה קורה שם מאחורי הקלעים ומה בדיוק עלה על המסלול. ואתרי חדשות, כן לא אופנה חדשות, מסקרים את האירוע המשונה בכל העולם.
באותה נשימה האדי סלמאן מצליח לקבל הרבה פרסום בזכות סרטי הקולקציות הייחודיים שהפכו ליצירת אומנות בפני עצמם. הסרטים מצליחים למכור את החלום שהוא יוצר עונה אחר עונה בבית האופנה. הסרט לקולקציה החדשה שנקראת UN ÉTÉ FRANÇAIS יצא במסגרת שבוע האופנה פריז. והוא הצליח להפיח חיים בחלום קייצי שמעלה בצופים שלל רגשות. וזאת על ידי לשלב שוטים של מסלול עם שוטים שנראים כאילו נלקחו מסרט קלאסי של שנות ה-50. כמות ההתייחסות לסרט הייתה זהה לזאת של התצוגות הפיזיות של בתי האופנה המתחרים.
עבור דה סן סרנה הצילומים החדשים של הקולקציה נראים גם כהמשך ישיר ומוצלח של קולקציית מייפלתורפ שהוצגה בניו יורק. שחרור הלוקבוק הביא רבים ברשת לתהות האם עם הדבר נעשה בכוונה. והדבר הביא להמון שיח ברשתות החברתיות. שכן המעצב עומל בימים עלו על קולקציית הקוטור הראשונה שלו כאורח של ז'אן פול גוטייה. והתאריות שמתגלגלות כבר נעות בין ניצול מבריק של מדיה ל "הוא לא עומד בקצב ובלחץ מלעשות קוטור".