יש המון מה להגיד על קנייה וסט, המון. השבועיים האחרונים לא היו כאלה שמכבדים את האמן והיוצר המבריק שהוא. וזה לא משנה אם אתם מסכימות.ים עם ההתנהגות, הדעות, הלבוש או האופן בו הוא מביע את עצמו. זה לא משנה מה אתן.ם חושבות.ים על המצב הנפשי שלו או הקליפ של פיט… אבל דבר אחד אי אפשר לקחת לו וזו את היצירה. והפעם אני דווקא לא מתכוונת לאמנות, מוזיקה או בגדים. ווסט בכל פעם מחדש בונה לנו יקום חדש. בכל יקום הוא YE אחר, בכל יקום יש סיפור חדש ובכל יקום יש גם אישה אחרת. הכתבה של היום לא תתעסק בווסט עצמו כמו שהיא תתעסק בנשים שהוא יוצר, בצלמו ובדמותו. והאופן בו בכל פעם מחדש אנחנו מקבלים אותן, מהללים אותן ובלי לשים לב נותנים להן יותר מידי תשומת לב…
אני אתחיל דווקא בדוגמא הכי פחות טובה אבל מהאישה הראשונה שיצר. אמבר רוז.
אי שם ב-2008 קנייה ווסט שהיה נחשב כבר לאמן ידוע ומוערך מצלם קליפ ובו מופיעה חשפנית אנונימית בשם אמבר רוז. ווסט על פי הסיפורים "שם לב אליה" בעת הצילומים ומאותו הרגע החלה להתפתח בין השניים מערכת יחסים. רוז האנונימית מקבלת בן לילה חשיפה עצומה וה"תועלת" לא מאחרת לבוא. מהר מאוד המראה שלה משתנה (גילוח הראש לדוגמא) והיא נצפית במערכות לבוש שונות, חושפניות ומשונות שתאמו לא פעם לאלו שלבש ווסט עצמו. היא זוכה להצטלם איתו לקמפיין הסניקרס הראשון שלו לבית האופנה לואי ויטון. והופכת לדוגמנית ייחודית ומבוקשת שכל העולם מדבר עליה. הרומן נגמר לאחר שנתיים ווסט יצא ליצור את האישה הבאה שתתאים לנרטיב החדש של חייו.
ואז הגיעה קים. או יותר נכון – ואז קנייה לקח את משפחת קרדשיאן ומיתג אותה מחדש.
ב-2010 קנייה ווסט מתחיל לצאת עם כוכבת ריאליטי שהתפרסמה בעיקר בזכות קלטת סקס. הסטייל של קים לפני קנייה הוא כזה שרובנו, ולדעתי בעיקר היא, רוצים להדחיק. סגנון הלבוש שלה היה של "פרחה" עשירה מהוליווד. החל מהנעליים, התכשיטים ועד לאיפור הגרוע (גם לאותה תקופה). קים הייתה סמל סטטוס של אישה עשירה שמאוד מתאמצת להראות את שוויה בעזרת מותגים בצורה הגרועה ביותר. זה לא משנה אם היא לבשה הרב לאז'ר או הסתובבה עם תיקי ענק של לואי ויטון. הסגנון היה מאוד… ספציפי. ודעת הקהל הרווחת הייתה שהיא כוכבת ריאליטי זולה. ואז נכנס לחייה קנייה ווסט. גם הזוג הזה הכיר בעת צילום קליפ אך חיזוריו של קנייה לא נענו מהר כמו בעבר.
הזמר התראיין לא פעם וסיפר שידע שיום אחד קים תהיה אשתו. מהיום שהוא פגש אותה הוא תכנן לה מסלול.
הוא ידע איך רצה שתראה, מה תעשה ומה עלייה לשנות. כל שנותר היה… להשיג אותה. ו
קנייה כמו קנייה תמיד משיג את מבוקשו והתוכנית יצאה לדרך כמתוכנן. מהרגע שווסט נכנס לתמונה, משפחת קרדשיאן זוכה לסטטוס חדש. הם מקבלים תשומת לב אחרת. הסגנון של כולם משתנה, קים מתחילה ללבוש מה שקנייה אומר לה. ונראית באור חדש לעיני המצלמות. טון הקול של קים הופך לפחות מתבכיין, הפתיח של התוכנית המפורסמת עובר מתיחת פנים. מעצבי אופנה רוצים שיגיעו לתצוגות שלהם, מותגי על מתחילים להלביש אותם. קים מופיעה (אנה עשתה טובה שנתנה ל"כוכבת ריאלטי" להופיע) על השער של ווג ומשם הכל היסטוריה.
יקום חדש נוצר היקום של קים וקנייה. בו הם מלך ומלכת העולם, אדם וחווה. הם מכתיבים את הסגנון, את האופנה ואפילו את טון הקול. מי שעקב אחרי העונות של "משפחת קרדשיאן" יכול לראות בבירור איך הכניסה של ווסט לחייה המשפחה שינתה אותם בצורה כה קיצונית. ההתקדמות במערכת היחסים של השניים היא תהליך מיתוגי ענק ש-YE עושה מבלי לשים לב וקריס לוקחת בשתי ידיים כל הדרך אל הבנק. אם תשאלו אותי היא וכל משפחתה לא היו איפה שהם היום אם לא חותמת הגומי של קנייה ווסט.
וכך קים קרדשיאן שהתחילה בכלל כחברה הנגררת של פריס הילטון – הופכת לאישה החזקה בעולם.
אישה סקסית, בטוחה בעצמה בעלת עסקים ומעמד. כזו שלא מתנצלת על המיניות שלה וחוגגת את ההצלחה שלה. היא הופכת לאישה שקנייה ווסט רצה שתהיה והיא אומרת את זה לא פעם בראיונות. קנייה חשב שכדאי שנעשה את זה, קנייה חשב שאלבש את ההוא, קנייה רצה 4 ילדים, קנייה עוזר לי לצלם להפיק ולהחליט בדיוק מה יעלה לפיד שלי. קים בלי לשים לב ואולי מתוך אהבה גדולה הופכת לחימר בידיו של ווסט ונותנת לו לעצב אותה לאישה המפורסמת המוצלחת והמוערכת שהוא ראה בה עוד בפעם הראשונה שהם נפגשו.
ואנחנו? כמי שחיים את תרבות הפופ, נמשכנו אל אור הזרקורים. אל סיפור האהבה והפכנו גם אנחנו לחומר ביד היוצר.
קנינו את הבגדים שלו, את הנעליים, את מערכת היחסים, את המוזיקה. ואפילו את ליין הקוסמטיקה שנוצר בהשראת יום החתונה של אחד מהזוגות "שעיצבו את האופן בו אנחנו רואים" תכלס… הכל. קנייה, בעזרתה של קים (שאין לזלזל בעבודה הקשה שלה והאימפריה שבנתה!) שינה את העולם בו אנחנו חיים, הוא הכניס את הסטריט למיינסטרים, הוא שינה את אידיאל היופי, עיצב תודעה והפך את העולם בו אנו חיים לאחר. ואז הגיעה ההתמוטטות הנפשית, המרוץ לנשיאות, הגירושים ועוד כמה דברים שערערו את המעמד של הזוג. ושל ווסט כיוצר נודע. אנחנו תפסנו צד, כעסנו, דיברנו על זה ועד עכשיו לא מצליחים להבין מה הקטע שלו עם פיט דיווידסון (גם אחרי הקליפ המזעזע).
קים המשיכה הלאה אבל קנייה שנותר לבד היה צריך לייצר יקום חדש. וכך הגיחה לחיינו ג'וליה פוקס.
כיאה ליוצר שהוא, קנייה מצא תפאורה חדשה. הוא החל במלאכה, כתב אלבום חדש, שינה את סגנון הלבוש, עטה מסכות ויצר אישה חדשה שתמלא יחד איתו את היקום החדש. ושמה בישראל – ג'וליה פוקס. פוקס ממש כמו אמבר רוז הייתה עד לרגע בו חשף אותה קנייה לעולם, די אנונימית. היא עשתה מייצגים, שיחקה כדמות שולית באיזה סרט (סרט שלא היה טוב מספיק כדי שבכלל אציין אותו) ודיגמנה קצת. אבל בחודש מאז מערכת היחסים בינה לבין ווסט הפכה פומבית (וגם נגמרה) אנחנו רואים אותה בכל מקום. סגנון הלבוש שלה השתנה בהתאם לזה של ווסט. היא מצטלמת איתו לפרסומות וקמפיינים. מגיעה איתו לשבועות האופנה ובשבוע שעבר אפילו פתחה תצוגה. שמעתן.ם נכון, תצוגה.
לא כמו קים, פוקס ידעה למה היא נכנסת. היא מכירה את הטיפוס, ראתה את ההתמוטטויות וגם בראיונות אומרת שהקשר יהיה מה שהיא תחליט שהוא. היא נהנת מאור הזרקורים ונותת לקנייה ליצור ממנה משהו חדש כי היא יודעת טוב מאוד מה הרווח שיהיה לה מ"התמסרות" שכזו. היא איתו למרות התחנונים הפומביים לקים שתחזור, למרות ההערות על פיט, או הפוסטים האמוציונליים. היא יודעת מה כל צילום שלה על ידו נותן לה. ומה גם שמלא תיקי הרמס לחברות הקרובות זה תמיד כיף…
קנייה לא אוהב בהכרח ליצור – אבל הוא לא יודע איך לא ליצור.
הוא אדם שמסדר את החיים איך שנראה לו לנכון וזה עובד לו כל פעם מחדש. גם עם נשים – אלו כבר למדו שלהיות החימר של YE יעשה להן רק טוב/ יפתח אותן ויתן להן מעמד של "מוזות". גם הכפילה ההיא מהשבוע שעבר שאף אחד לא הבין את המטרה שלה ידעה את זה. אם אמבר רוז הייתה הניסיון הראשון הלוא קים היא גולת הכותרת אבל מה אנחנו נאמר על ג'וליה והכפילה – נחכה ונראה. דבר אחד בטוח הגיע הזמן שנשים לב ליקום של ווסט, נהיה מודעים למשמעות שלו ולא נאכל מכף ידו.