בית האופנה הצרפתי בלנסיאגה הוא בין המפורסמים והמשפיעים בעולם. וככזה הוא זכה להמון תשומת לב וכן גם המון אש בסקנדל אדיר הממדים שסיקרנו עבורכם בחודש נובמבר האחרון. אך לאחר ההתנצלויות והשתיקה המותג חזר אתמול אל המסלול והציג, כפי שהובטח, קו חדש. אז מה ראינו על המסלול? ואת מי לא ראינו בשורה הראשונה?
נתחיל מההתחלה – בנובמבר האחרון קמפיין החג של המותג שהואשם בניצול ואף פורנוגרפיית ילדים.
בקמפיין המדובר היו מצולמים ילדים קטנים מחזיקים תיקים בצורות דובים פרוותיים. זאת לצד מוצרי בית האופנה שהוצעו כ”הצעות” למתנות לחג. הסערה החלה כאשר גולשים רבים העירו כי אותם דובים לבושים בתלבושות מעולמות ה-BDSM. בצילומי קמפיין המותג בשת"פ עם אדידס ראו גולשים חדי עין מסמכים של בית המשפט העליון של ארה”ב המדברים על פורנוגרפיית ילדים. וכך יצא כי המותג הואשם בהחפצת ילדים וכן גם ונרמול פורנוגרפיית ילדים. בית האופנה פרסם התנצלות רחבה ואף הגיש תביעת ענק נגד חברת ההפקה שהייתה אחראית על צילומי הקמפיין השני. תביעה שמאז התמסמסה.
בשבועות האחרונים הבטיח בית האופנה כי הוא יחזור בשבוע האופנה פריז בתצורה חדשה ופשוטה יותר.
ואכן אתמול אחר הצהריים הציג בית האופנה את הקולקציה הראשונה שלו מאז הסקנדל. רבים חיכו לראות מי יגיע (ואם יגיע) לראות את התצוגה. וכן גם איך יגיב מעצב בית האופנה דמנה גווסליה בקולקציה החדשה. התצוגה נערכה בתוך הקניון התת קרקעי קרוסל דה לובר כאשר מסביב קהל תיירים ענק ומבולבל. וממש כמו שהובטח התפאורה הייתה נקייה בהתחשב במסלולי העבר של המותג. על המושבים חיכה למוזמנים פתק המספר על החוויה הראשונה של המעצב עם אופנה. ומפורסמים לא נראו באופק, האישה הכי מפורסמת בשורה הראשונה היתה לא אחרת מאשר אנה וינטור.
מאז שהתמנה דמנה ב-2015 לתפקיד המעצב הראשי של בית האופנה בלנסיאגה הוא דאג לאתגר את חוקי היופי והטעם, אך לא עוד.
ה"תצורה" החדשה כפי שהבטיח דמנה בראיונות מקדימים ובמכתב שחיכה על המסלול היא חזרה למקורות. לא עוד קמפיינים עתירי סלבריטאים, שחקניות ענק על המסלול או שקיות זבל ב-1500 יורו. "כולם חשבו שאני אעצב קולקציה שתהיה תגובה למשבר שחווינו אבל זה ממש לא הכוונה" מסר המעצב לווג בריטניה. "כבר באוקטובר החלטתי להתרכז בבגדים ולשים אותם במרכז. בגלל שזו העבודה שלי וזה מה שאני עושה הכי טוב. אחרי תצוגת השלג והבוץ הרגשתי שלאנשים אכפת רק מהקונספט והם שוכחים מהקולקציה ומה שעומד מאחוריה."
וכך על המסלול עלו מערכות לבוש מדויקות ומחויטות המשלבות את העבר המפואר של כריסטובל לבלנסיאגה עם כתב היד הייחודי של המעצב. עוד ראינו מערכות לבוש ספורטיביות ומפוסלות לצד שמלות ערב מושקעות והרבה מאוד השקעה. נראה שהכוונה להשקיע בקולקציה והבגד עצמו עבדה.
אז האם אנחנו נראה רבים וטובים חוזרים בהקדם להיות חלק מקהל הקאלט של המותג? אם תשאלו אותנו, כן. התצוגה התקבלה באהדה גדולה, והסקנדל היה גדול מוגזם ונפוח גפ ככה. אז לדעתנו ממש עוד שנייה נראה את כל מי שמיהרו להתרחק ממנו או לשרוף את מוצריו במגוון לוקים שראינו אתמול על המסלול.