חודש האופנה מגיע לסיומו כאשר היום האחרון של שבוע האופנה פריז עמוס אירועים מיוחדים. אחד מהם היה החזרה של בית האופנה שאנל אל חלל התצוגה האייקוני שלו, מוזיאון הגרנד פאלה. בו הוצגה הקולקציה החדשה שיצר סטודיו העיצוב עבור עונת אביב / קיץ 2025.
הקולקציה החדשה שהוצגה אתמול שאבה השראה ממתנה שקיבלה המעצבת גבריאל מאחת התופרות שלה, ציפורי שיר בכלוב מיוחד.
במרכז החלל של הגרנד פאלה ניצב היום כלוב ציפורים ענק ובתוכו נדנדה. סביבו נפרסו ספסלים שהפכו את החלל המאור והגבוהה לגן פסטורלי וציורי. הקולקציה עוצבה תחת הכותרת "לעוף גבוה" והייתה הומאז' לאישה שלא מוגבלת על ידי תכתבי החברה. היא שאבה השראה מסגנון העיצוב הבולט של שנות ה-20 "אה לה גרסון" והתמקדה באופן בו גם היום האישה המודרנית פורצת את הגבולות ומגיע לגבהים חדשים.
אל השורה הראשונה הגיעה גם הפרזנטורית החדשה של בית האופנה. השחקנית האמריקאית לופיטה ניונגו שנבחרה להיות חלק מהנבחרת הענפה של הפרזנטוריות של בית האופנה. ניונגו עבדה עם בית האופנה בעבר אך כעת תהיה הפנים הרשמיות של המותג. "שאנל היו התומכים הראשונים שלי. הם הלבישו אותי עוד המסרט הראשון שלי ב-2013." מסרה השחקנית ל-WWD "כשהם פנו אליי להיות פרזנטורית נפעמתי מהכבוד."
זו הפעם השניה מציגה שאנל קולקציה מלאה שנוצרה על ידי סטודיו העיצוב של המותג והיא התקבלה באינטרנט בצורה יוצאת דופן.
זו העונה השניה בה מציג המותג מאז עזבה המעצבת וירג'ין ויארד. בפעם הראשונה ולמרות שהקולקציה היתה חזקה היה נראה כי התעשייה העבירה המון ביקורת. ביולי האחרון שמענו את נשיא האופנה של שאנל מגיב ואומר כי הם לא ממהרים למנות קריאטיב דירקטור כי סטודיו העיצוב של המותג חזק. ואכן ניתן היה לראות אתמול בירור מאיפה נובע הביטחון שלו.
כ-77 מערכות לבוש עלו על מסלול התצוגה והצליחו להעביר לקהל את כל המסרים עליהם דיברו בעזרת עיצוב מדויק. גלימות שיפון דקיקות על ג'ינסים מעוטרים. שמלות קיץ אווריריות עם משחקי שקיפויות מיוחדים. הטוויד האייקוני של בית האופנה שהפך לסטים צעירים וצבעוניים. מעילים וז'קטים בטקסטורות והדפסים קייצים. והרבה מאוד בדים קלילים, אווריריים שעפו על המסלול והצליחו לגרום לדוגמניות באמת לרחף.
בעיני מדובר באחת הקולקציות הטובות ביותר שבית האופנה הוציא בשנים האחרונות. כזו שהביאה טוויסט רענן וחדש. שיחקה עם גזרות ובדים בצורה כיפית. ואפילו הצליחה לייצג מגוון רחב של נשים וזהויות.