זה לא משנה מה דעתכם על הסדרה של נטפליקס אמילי בפריז, דבר אחד בטוח. היא מצליחה ובגדול. אבל האם ההצלחה שלה יכולה להפוך לפלטפורמת שיווק כדאית עבור מותגים אופנה וקוסמטיקה מרחבי העולם?
העונה האחרונה של אמילי בפריז זכתה ל-כמעט 20 מיליון צפיות ברחבי העולם מאז הושקה לפני שבועיים.
העונה הקודמת שלה הפכה לשניה הכי נצפית בנטפליקס כאשר יצאה ב-2022. והנתונים הללו מגיעים מ-90 מדינות ברחבי העולם. משמע גם אם אתם לא אהבתם אותה (כמוני) יש בהחלט מי שצופה בה. ונתוני הצפייה הללו הם כמובן פוטנציאל שיווקי שאין שני לו. פוטנציאל שניצלה בעונה הקודמת חברת המזוודות RIMOWA. אז הופיעה המזוודה והוזכרה באחד הפרקים של התוכנית וזכתה תוך שעות לעלייה ניכרת בכניסות לאתר שלה.
על כן לא תופתעו לגלות שכמו RIMOWA אינספור מותגים וחברות מרחבי העולם כבר מנסים להיכנס אל התכנית ולזכות בכמה דקות של חשיפה.
העונה ראינו את זה קורה עם פלטפורמת היד שניה האהובה עלינו מאוד Vestiaire Collective. על פי הדיווחים מהעולם נטפליקס פנתה אל הפלטפורמה במטרה לייצר שיתוף פעולה. הפלטפורמה הצרפתית קפצה על ההזדמנות שכן היא מנסה להגיע אל קהל יעד בארה"ב כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה בשנה האחרונה. וכך נולד קו עלילה בו הדמות מינדי מוכרת את פרטי המעצבים שלה דרך הפלטפורמה. וזאת כדי לממן את ההופעה שלה באירווזיון (ואם זו עלילה סבירה בעיניכם, אז אני צנצנת).
מקרה דומה ראינו גם עם מותג הקוסמטיקה אוגוסטינוס באדר. מותג אשר זכה גם הוא לקו עלילה משלו ובו באחד הפרקים הצוות אמון על ייצור קמפיין חג חדש למוצרי השיער שלו. מדובר במותג טיפוח וקוסמטיקה חדשני ועטור פרסים. שמוצריו נמכרים בחנויות יוקרה והטיפוח הטובות בארץ ובעולם. בימים האחרונים דיווח אתר הסחר קולט ביוטי כי מאז ההשתתפות בתוכנית חלה עלייה של 340% בחיפושים אחר המותג באתר.
אך האם שיטת השיווק הזו משתלמת?
נכון להיום יש לנו רק נתוני חיפוש ולא נתוני מכירות עדכניים. והתשובה הנכונה לשאלה הזו תהיה – מה הייתה מטרת הפרסומת. אם אנחנו מתייחסים להצלחה כחשיפה לקהלים חדשים בעולם. נראה כי אמילי בפריז אכן יכולה לספק את הסחורה. מוכח מדעית על פי הנתונים כי מותגים שמופיעים בה זוכים לתודעה רחבה שמובילה גם לעלייה גדולה בחיפושים. ואם תשאלו אותי, למרות שמדובר בתוכנית מטופשת זה בהחלט משתלם.