בשנה האחרונה אנחנו רואים כיצד מותגי על ויוקרה יוצאים נגד מחדוש. בעוד המטרה שלהם ברורה, עוד תביעות משפטיות מובילות את תחום העיצוב הצעיר אל משבר ענק. אבל האם זה אומר שזה סופו של המחודש?
בית האופנה אשר היה הראשון לתבוע בנושא ולהפוך אותו לשיחת היום הוא שאנל בקרב נגד מעצבות התכשיטים הקטנות.
התביעה של בית האופנה כנגד מותג התכשיטים הקטן Shiver and Duke הפכה לכזו ששינתה את התפיסה של התעשייה כולה לנושא. מה היה שם? מותג התכשיטים התחיל את דרכו בעיצוב תכשיטים תוך שימוש בחלקי ביגוד ותיקים של מותגי על. בית האופנה שזיהה כי נשים רבות עונדות תכשיטים שהוא מעולם לא שיווק נתקף בהלה ויצא למנוע את הפצת העיצובים ה"לא אותנטיים". בתביעה טענה שאנל כי המותג מוכר עיצובים לא מקוריים של בית האופנה ומשתמש בסימני המסחר שלו לרווח אישי. ולמרות שהתביעה, הסתיימה בהסכם שנשאר בין הצדדים היא הובילה למלחמה.
באפריל האחרון ראינו כיצד בתי האופנה נוקטים באותה עמדה גם כלפי פריטי אופנה ממוחדשים. גם כאן היה בית האופנה מעורב כאשר תבע את הסטייליסט לוגן הורן על ייצור "פריטי לבוש לא אותנטיים" של המותג. הפריט הכי זכור וזה שהביא לתביעה היה חולצת משי שנוצרה מצעיפים ישנים של בית האופנה ונלבשה על ידי טרוויס קלסי. הורן הפך להיות הממחדש הראשון שזכה להיתבע על שימוש לא חוקי וללא אישור בסימני המסחר של החברה.
אבל האם מחדוש עובר על חוק הקניין הרוחני? נכון להיום עוד אין החלטה ודאית אבל אנחנו רואים את התופעה מתרחבת.
בשבוע האחרון פרסם עיתון האופנה והמשפט TFL כי מותג היוקרה גויארד הגיש תביעה דומה בארה"ב. על פי הדיווח המותג הצרפתי תובע את ה"מנתח" (the surgeon) הלא הוא דומיניק צ'אמברון, אשר התפרסם ממחדוש מוצרים של מותגי יוקרה ובתי אופנה. בתביעה מאשימה גויארד את המנתח, לו מעל מיליון עוקבים, בייצור מוצרים לא אותנטיים של גויארד. ומכירת עיצובים ככאלו שנוצרו ממוצרי גויארד אבל לא אומתו כאותנטיים. עוד היא מוטרדת מהשילוב של מוצרים עם מותגים מתחרים והצגתם ברשתות החברתיות…