BringThemHomeNow#

התצוגה של אופנת ברכה עצמאית, ייחודית ועם אינטרפרטציה חדשה למסלול

תצוגות אופנה הן דבר יחסית נדיר בישראל, במיוחד מחוץ למסגרת שבוע האופנה. אך כאשר הן כבר קורות מדובר לרוב באירועים כבדים, רציניים ויחצ"ניים מאוד. אלא שלפני שבועיים התקיימה תצוגת אופנה עצמאית שנתנה אינטרפרטציה חדשה למסלול הקלאסי ולעיתים גם מיושן. על המסלול פיזזו שחקנים, הבגדים היו אקספרסיביים והאג'נדה? כיף! כן נועה טרלובסקי, המעצבת שעומדת מאחורי המותג הצעיר "אופנת ברכה", הצליחה לקחת את המסלול הרציני והנוקשה של פעם ולעשות אותה חוויה מהנה, מקורית וצבעונית. אז ישבנו איתה לשיחה לשמוע מה הוביל אותה לקיים את האירוע ואיך היא בכלל רואה "מסלול"… 

אז נועה, התצוגה בהחלט הייתה כזו שאף פעם לא שוכחים. ספרי לנו למה בחרת להעלות תצוגת אופנה למותג בכלל?

"כבר הרבה זמן שרציתי לעשות תצוגת אופנה. אופנת ברכה היא תיאטרלית בשפה העיצובית שלה וידעתי שאני אצליח להעביר את האג'נדה של המותג באמצעות תצוגה. כבר הרבה זמן שאני מתבשלת עם הרעיון וברגע שהחלטתי לפתוח חנות פופ אפ בבית רומנו הרגשתי שזה הלוקיישן המושלם. כשהחנויות בבית רומנו הן הסט של התצוגה, זו ממש היתה הזדמנות בשבילי לסגור מעגל. בית רומנו היה פעם מקום מרכזי ושוקק של תעשיית האופנה והטקסטיל בארץ. וכאן אופנת ברכה המקורית החלה את דרכה. כשסבתא שלי היתה מגיעה כל יום שלישי קבוע ליצרנים המקומיים בבית רומנו וקונה סחורה לחנות. הלוקיישן הזה מאוד אישי לי ומספר את הסיפור של אופנת ברכה המקורית.

בתפיסה שלי תצוגה צריכה להיות נגישה/ הכניסה חופשית, הכל קרוב, הדוגמנים מתקשרים עם הקהל ויכולים לגעת בו. ממש תפיסה ברכטיאנית, להביא את ברטולד ברכט לאופנה. והקהל יכול ישר אחרי התצוגה לגעת לרכוש את הפריטים, הם נגישים וזמינים לכולם."

ספרי לנו מאיפה שאבת השראה לקולקציה שהצגת בבית רומו?

"הקולקציה מתארת סיפור של יום ביפו, העיר בה נולדתי ובה אני פועלת עד היום. העיר המשתנה, הרבגונית המורכבת ומלאת האופי. אני כל כך מרוכזת במותג שלי שאני לא יוצאת כמעט מהשכונה שלי ולכן היה לי ברור שזה הסיפור שאני רוצה לספר. יום רגיל דרך בגדים לא רגילים. כדוגמנים בחרתי חברים שחקנים ורקדנים ששיחקו את הדמויות של הקולקציה. דייג, סוכן נדל"ן, חתולת רחוב, ים מלוכלך ופח זבל. אלו חלק הדימויים שהדוגמנים הפיכו בהם חיים. הלוק האחרון היתה התקווה לחיים טובים והאנרגיה הטובה שאני מאמינה שכן נמצאת כאן באוויר. התצוגה הייתה מסודרת כזירה, והדוגמנים הלכו סביבה ו"סיפרו" את הסיפור בצורה קאמפית מוחצנת המתארת את אופנת ברכה. זה היה כל כך מרגש לראות אותם מפיחים חיים בבגדים, וכל כך מרענן לפעול בצורה כל כך חופשית בלי שום חשש ולעוף. נהנתי מכל רגע של עבודה על הקולקציה וזה התבטא דרך הבגדים והבחירות האמנותיות. 

על הבימוי והכוריאוגרפיה אמונה חברתי הטובה יעל צדוק. סיפרתי לה את הסיפור וסמכתי עליה בעיניים עצומות. העבודה של יעל היתה מרגשת, היא הדריכה את הדוגמנים איך לזקק כל דמות, היא ליהקה אנשים מדהימים שסחפו איתם את הקהל לסיפור. והיתה באוויר אווירה של אהבה ושל שמחה, כולם צחקו כולם חייכו והתרגשו וזו היתה המטרה של אירוע. ֿ על המוסיקה אמון רון יגרמן המדהים. אמרתי לו: ״רון אני רוצה מאש אפ של בטיילת של מוג׳דה וביג פימפינג של ג׳יי זי״ והוא פשוט עף ויצר סאונדטרק מושלם עם זריקת מילים אקראיות ושילוב של מזרחית והיפ הופ המאש אפ הזה היה פשוט אגדי והיה בדיוק ההחלאה התרבותית הזו של דרום העיר."

ראינו שעשית שיתוף פעולה עם שופרא בתצוגה, איך נרקם החיבור הזה ?

כן, את הנעליים קיבלתי משופרא. הבוטיק האגדי שמביא לנו את הבשורה של נעליים מיוחדות. המקום היחיד בו אפשר לעוף על הרגליים שלך וללכת בביטחון ובאומץ. החיבור שלי עם שופרא החל כבר בפרויקט הגמר שלי כאשר הם בחרו להציג אותו בחלון ראווה שלהם בחנות בדיזינגוף. מאז אני בקשר עם הבנות של שופרא ועושה איתן כל מיני פרויקטים. החיבור ישר הרגיש נכון והנעלים השלימו את הלוקים ודיברו אחת עם השני בהרמוניה."

האם הבגדים שראינו על המסלול יהיו למכירה, איך יצרת אותם? 

"כל הפריטים בתצוגה היו עשויים מאוסף בדים שסבתי השאירה לי אחרי שהלכה לעולמה. מאז אני שומרת עליהם כמה שנים והרגשתי שזה הרגע והמקום לשחרר אותם. לא קניתי שום דבר בשביל התצוגה, השתמשתי רק בחומרי הגלם שהיו ברשותי בסטודיו. נתתי להם להוביל אותי לכדי יצירת הסיפור של התצוגה.

אני אוהבת לעשות שואו ולעורר עניין, זה מאוד חשוב לי. אני רואה את העולם בצורה כזו שאני לא מתעלמת מהכאב והמציאות המדכאת ושמה בספוט את הפרטים המכוערים והעצובים. ומפיחה בהם בעצם יופי הומור ושמחה. בהרגשה שלי חסרה צבעוניות ואמירה ביקורתית בתרבות האופנתית שלנו וזו בדיוק האלטרנטיבה שאני מנסה להגיש עם אופנת ברכה." 

הבגדים התיאטרליים שעלו על המסלול באמת חשמלו את הקהל כמו שתיארה טרלובסקי. התצוגה הייתה מהנה ומשעשעת בצורה יוצאת דופן במיוחד סצנת הסיום המיוחדת בה הדוגמנים החלו לרקוד ואת ה"קידה" שלה נועה עשתה בעודה נוהגת במכונית צעצוע שעליה הלוגו של אופנת ברכה. זו הייתה תצוגה שלא נשכח בהחלט! 

Translate