לאחר ביטול תצוגת הבוגרים של המחזור הקודם בגלל מגפת הקורונה. גם הצפייה לתצוגת הבוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה הייתה גבוהה. ואכן עם החזרה לשגרה אתמול בערב התקיימה תצוגת הבוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה בויצו והיא הייתה מיוחדת. את התצוגה, אשר התקיימה לראשונה ברחבה הצמודה למרכז האקדמי בלב המושבה הגרמנית בחיפה, הפיק משה אברמוב והנחה השחקן נורמן עיסא. בקהל היו עיתונאים, בוגרים חברים ובני משפחה נרגשים. 17 הבוגרים חיכו לרגע הזה 4 שנים ארוכות ומלאות בעשייה. הדגמים של הבוגרים הנרגשים עלו למסלול והציפו נושאים כמו מדיות חברתיות, מוות וקדמה. אז מה היו הקולקציות שאסור היה לפספס? הנה אנחנו מתחילים…
קולקציית הגמר של שקמה קוגמן – ״קרנבל המוות״
הקולקציה של קוגמן עסקה ביום המתים המקסיקני והושפעה מעבודותייה של האמנית המקסינית פרידה קאלו. הקולקציה בדקה את המתח, קווי המתאר והקונפליקט בין החיים למוות. בדגמייה של קוגמן היה ניתן לראות בבירור את הביטויים והאמלנטים הויזואלים המתקשרים לנושא בעיצובים קלאסים מוקפדים וגרנדיוזים. לנו תפסה את העין חולצה עם הדפסי גולגולת וכתפיות בד משוננות עם כפלי בד מהפנטים…
קולקציית הגמר של אופק ברגמן – ״על החיים ועל המוות״
הקולקציה של הבוגרת אופק ברגמן עסקה גם היא בפערים שבין החיים למוות. בגיל 19 איבדה ברגמן את אביה והמסע הרגשי שעברה מהשבר ועד להשלמה הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הדגמים. הקולקציה שאבה השראה מהיחס לאובדן בתרבויות שונות הדגמים שעלו על המסלול הראו ״רגשות המתערבבים זה בזה״. ניתן היה לראות את ה״ערבוב״ הזה בחומרים המשולבים יחד, בניגודיות של הגזרות והצבעניות השונה.
קולקציית הגמר של תמר זילכה – ״ I FOLLOW THEREFORE I AM״
על הקולקציה של תמר זילכה כתבנו בכתבה שקדמה לתצוגה, בה סיפרה לנו את הסיפור מאחורי הקולקציה. המטרה שלה בעיצוב הקולקציה הייתה לעורר אצל הצופים את השאלה, האם הזהות וכושר השיפוט שלנו מתערערים אל מול כוחות חיצוניים. הדגמים התאפיינו בצלליות רחוקות מהגוף ובדים נופלים המקבלים תנועה חדשה אך מוגבלת. וכן גם החוטים שבדגמים מסמלים את עיוות הזהות האמיתית כאשר הולכים אחרי המוכר והפופולרי. דבר שבא לביטוי בצורה מהממת בדגם האוברול שעלה על המסלול.
קולקציית הגמר של אריג׳ זרקאוי – ״חופש״
אחת מהקולקציות המסקרנות שעלו על מסלול התצוגה אתמול בערב הייתה של הבוגרת אריג׳ זרקאוי. הקולקציה ״חופש״ דיברה על הניגודיות בין העולם המסורתי המוסלמי לבין הצורך של האישה המוסלמית המודרנית לשינוי ותפיסת חיים משוחררת ועכשווית. על פי הבוגרת, הקבלה החברתית והתרבותית של נשים מוסלמיות עוברת דרך בדיקה מתמדת של הגוף והתדמית שלה. כמו שתיארה הדגמים של זרקאוי קרצו ללבוש המסורתי אבל לכל אחד מהם היה טוויסט מודרני משלו.
פרויקטי הגמר של בוגרי ויצו אשר הוצגו בתצוגת האופנה, יוצגו בתערוכת הבוגרים לצד הפקת ווידיאו ייחודית ומושקעת, בתאריכים 28.7-15.8.2021. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בהתאם להנחיות של משרד הבריאות.