ירון מינקובסקי אצלנו בבית היה מאז ומעולם מעצב הבית. המקום לרכוש שמלת ערב מיוחדת, האדם שידע בדיוק מה מתאים. כך שכשנודע לנו ב-2019 שמינקובסקי בחר לסגור את המותג שלו היינו בשוק. גדעון אוברזון, בלהלבלה והם רק חלק ממוצגי האופנה הישראלים הותיקים שסגרו את שעריהם והותירו אחריהם חלל ריק. מאז עברו 3 שנים ומגפה אחת והשבוע התבשרנו כי מינקובסקי למרבה השמחה עושה קאמבק ופתח חנות חדשה בכתובת המיתולגית. אז ישבנו איתו לשיחה לשמוע מה השתנה, ומה מצפה לנו במסגרת הפתיחה המחודשת.
ירון מזל טוב על הפתיחה המחודשת!
״תודה תודה״
ספר לנו למה החלטת בסופו של דבר לפתוח מחדש?
״כשסגרתי היו לי כל מיני תוכניות לעבוד בצורה קצת אחרת. ומה שקרה זה שהעולם עדיין לא נפתח ויחד איתו התוכניות שלי התעכבו. אז החלטתי שזה אחלה שהעולם מתעכב אבל אני חייב להמשיך הלאה. אז חזרתי לעשות את מה שאני אוהב ויודע לעשות הכי טוב.״
התוכניות המדוברות היו בתחום האופנה?
״היתה תוכנית אחת בה הייתי אמור לעבוד בחו״ל. בשנייה היתי אמור להתחיל לעבוד במפעל פה בארץ שבסופו של דבר פשט רגל. ואז הגיעה מגפת הקורונה והיה לי הרבה זמן לחשוב. היו לי כל מיני פנטזיות בדרך. לדוגמא, היה לי חלום להקים מוזיאון לצעצועים. דבר שאני עדיין עובד עליו ואגרום לו לקרות בעתיד. נוצר חלל ומצב בו אין הרבה אנשים שעושים היום את מה שאני עושה, כולם נעלמו. ככה שהלקוחות לא הפסיקו לשאול איפה אני. בבית לא רציתי לעבוד. אבל הגעתי להבנה שאני גם מתגעגע והנה אני פה.״
הייתה לך מעיין תחושת הקלה שסגרת לפני הקורונה?
אם לומר את האמת כל הסגירה שלי הייתה משהו מאוד אימפולסיבי. הקורונה רק התחילה בסין כשאני סגרתי וזה היה נראה משהו נורא רחוק שלא שייך לנו. אבל בהחלט כשראיתי את החברים שלי למקצוע קורסים תחת העלויות המטורפות והמצב שנוצר… בהחלט הרגשתי ש״קראתי את המפה נכון״
ועכשיו חזרת בדיוק בזמן
״אם הייתי יכול הייתי חוזר כבר לפני כמה חודשים ומספיק לתפוס את העונה. נוצר חלל נורא גדול כי אין הרבה ייבוא. הכל תקוע ואין סחורות וזאת הזדמנות טובה לפרוח מבחינת אופנה מקומית״׳.
מעניין אותי למה בחרת לחזור לדיזנגוף
״לא היו הרבה אפשרויות, היה לי מאוד חשוב שזה לא יהיה רק חנות אלא מקום שיכיל את כל המערכת שלי. כמו שעבדנו כל השנים. והמצב הוא שהשכירות מחוץ לעיר ובדיזינגוף לא כאלה רחוקות. אז ככה אני בסביבה המוכרת שלי, אם מישהו יבוא לחפש אותי אני שם. זה אותו בניין אותו כתבות אפילו לא הייתי צריך לשנות כרטיסי ביקור״.
בחנות החדשה נראה פריטי עבר? או קולקציה חדשה לגמרי?
״ יש כבר בחנות קולקציה חדשה ולצד כמובן הדגמים הקלאסיים. דגמים שאני ממשיך לייצר כי הם טובים, עובדים ועדיין רלוונטים אחרי כל השנים. בעיקרון הבגדים שלי קלאסיים. לא משהו שיחלוף. העיצוב, איכות התפירה והבדים בהם אני משתמש הכל יחד יוצר אופנה על זמנית.״
אז חזרת בעצם לא כדי לייצר משהו חדש אלא להחזיר עטרה ליושנה.
״גם אבל גם תהיה בהמשך קולקציה חדשה יותר נגישה שתיוצר בכמויות יותר גדולות.״
מה לגבי אינטרנט? כולם עברו בעקבות המגפה לאונליין. האם זה בכלל יכול להתאפשר בתחום שמלות הערב?
״אני בהחלט מחזק את התחום הזה עכשיו ומקיף את עצמי באנשים שמבינים בו. בחנות האונליין שתהיה למותג יעלו דברים קלים יותר לרכישה. פריטי וואן סייז שלא דורשים תיקונים. עליוניות לדוגמא. יש לי כמה פריטים כאלה שאת רק שמה והולכת שאני מוכר כבר שנים וזה פשוט עובד.״
מה דעותייך בנושא מצב האקלים וההשפעות של האופנה המהירה עליו?
״אותי קצת מכעיס שאנשים קונים בגד לאירוע לדוגמא, מצטלמים ולמחרת הוא כבר גמר. פעם זה לא היה ככה. אני חושב שלא יקרה כלום אם יראו אותך פעמיים באותה שמלה. אני רואה את הדור הצעיר, שלא חושבות על הבגד עצמו, לא אכפת לה איך הוא נראה העיקר שיצטלם יפה. אם פעם בדור שלי היית קונה בגד ים אחד לדוגמא שממשיך איתך לכל העונה היום את קונה שש באותו המחיר. הכל הפך לזול ונגיש ואיתו גם הדעה שעם המחיר זול מגיעה חד פעמיות״.
מוזמנים לבקר את ירון בחנות החדשה בדיזנגוף 255, תל אביב. ולמצוא את השמלה המושלמת לאירוע הקרוב שלכן מתוך קולקציית האביב החדשה שיצאה ממש בימים אלה בחנות.