BringThemHomeNow#

חזקה, מהפנטת ומרגשת – שחר אבנט שובה את הצופים בשבוע האופנה תל אביב

מעטים המעצבים שיכולים לקחת אותך למסע רגשי שלם דרך מערכות לבוש. גם בתי אופנה גדולים עם תקציבי ענק לא בהכרח מצליחים לעשות את זה. כי לקחת את הצופה דרך גזרות, צבע ובד למסע מעורר רגש ומחשבה הוא בהחלט משימה מאתגרת. אבל שחר אבנט היא היוצא מן הכלל. והתצוגה שלה שהתקיימה אתמול במסגרת שבוע האופנה קורנית תל אביב היא הדוגמא המושלמת לכך. אז מה גרם לכל אחד ואחת מהיושבות.ים בקהל להזיל דמעה ולהסכים שאפשר לסגור את כל השבוע כאן? 

צילום – עודד קאשי
שחר אבנט היא אחת המעצבות הישראליות המוכרות בעולם.

אולי בעצם הכי מוכרת בעולם. היא הקימה את מותג ההוט קוטור שלה בשנת 2017 ומאז כבשה בזכות הכישרון האינסופי שלה הרבה מאוד פסגות. היא הלבישה את ביונסה, קלי רולנד, זנדאיה (המעניינת והחשובה מבין כולן אם כל הכבוד לביונסה) הציגה בשבוע האופנה בפריז, זכתה לכתבות וראיונות במגזינים בינלאומיים כמו VOGUE איטליה, W ועוד. התצוגה שהתקיימה אתמול הייתה הרביעית שהיא מציגה במסגרת שבוע האופנה תל אביב ובה חשפה 3 קולקציות חדשות. קולקציית שמלות הכלה, הערב-קוטור וה-RTW. שם התצוגה היה "על החיים ועל המוות / גלגול מלא" העוסקת בחיים ומוות, דרך מטאפורה של חיי הפרפר. 

את התצוגה, שביימה דנה ספיר מייסדת Quan Production House, הקדישה המעצבת לאמא שלה שהלכה לעולמה לפני מספר חודשים.

התצוגה החלה כשעל המסך הוקרן טקסט שכתבה אבנט לאמא. בו הודתה לה על כל מה שלמדה בזכותה. באותו זמן תפסו דוגמניות שמלות הכלה מקום מתחת למסך שהדגיש את צלליותיהן. ואולי גם את המשמעות של אימה בעבודותיה. הקהל כולו התרגש למראה הזה. ומכאן והלאה היה שבוי בקסם שיצרה המעצבת והתוכן שהכניסה אל הקולקציות שצעדו על המסלול. שמלות הכלה היו עשויות מחומרי הגלם המוכרים והאהובים בכתב היד הכל כך מזוהה של המעצבת. שכבות של טול לצד בדי משי מבריקים כולם יוצרים יחד מארג טהור של אהבה ואומנות. מיד לאחר מכן, התחילה המסיבה. עוד אלמנט שהוא כל כך שחר אבנט. בעוד הכלות החלו לעזוב את המסלול נכנסו דוגמניות קולקציית ה-RTW כולן נשים במגוון רחב של מידות, גילאים וגוונים והחלו לרקוד ולחגוג את החיים והאמנות שהן לובשות. זאת הייתה חגיגה מושלמת של צבעים, הדפסים וגזרות שחוגגים את המוטו של המעצבת ומעלים על נס את המלאכה שלה – LOVE YOURSELF !

צילום – עודד קאשי
אך הרגע המרגש ביותר בעיני היה כאשר נכנסה הכלה בצבע השחור.

בעוד המסיבה נגמרה עלתה על המסלול שמלת כלה מקולקציית הכלות החדשה של המעצבת – בשחור. שובל טול ארוך אחרייה ודוגמנית נוספת שמלווה אותה. המוזיקה השתנתה והכל הפך יותר דרמטי. בעודנו מביטים בה נכנסה אחריה גם כלה בצבע לבן, באותו המראה. גם אחריה הייתה דוגמנית המסייעת עם השובל הלבן הארוך. שתיהן נפגשו באמצע המסלול. כל כלה עלתה על מעיין במה והן הסתכלו אחת על השנייה ברגע ארוך ששבה את הקהל. עצב שמביט בשמחה. הסימבוליות של שמלת כלה שחורה אל מול לבנה. ברגע מרגש אחד הצליחה שחר אבנט להעביר מסר חשוב על החיים ועל המוות. על ההתבוננות בשני שלבי החיים האלו איך הם הולכים יחד יד ביד גם אם לפעמים אנחנו מעדיפים לא לחשוב על זה. התחושה הייתה חזקה, מהפנטת וישר זרקה אותי לפילוסופית היין יאנג. 

אחרונות לעלות היו הדוגמניות בקולקציית הקוטור-ערב, הן עלו מיד אחרי עם כתרי פרחים אדירים על הראש ומסר ברור. אחרי המוות, יש גם התחדשות. כל אחת מהשמלות הייתה מפגן כישרון. הייתה יותר יפה מהקודמת לה. והכילה את כל האלמנטים העיצובים המזוקקים של המעצבת. כשנסגרה התצוגה דבר אחד היה ברור ונשמע מכל עבר – אפשר היה לסגור את שבוע האופנה כאן. כל הנוכחים הסכימו פה אחד שמדובר היה בתצוגה הטובה והחזקה שאפשר היה לראות במסגרת השבוע.

Translate