BringThemHomeNow#
בשנה הקודמת תעשיית אופנה חוותה על בשרה בפעם הראשונה מזה תקופה, הפסדי ענק. המניות צנחו, המשקיעים ברחו וחברות רבות בקושי רב מאוד ראו רווחים מינימליים. אלא שהדוחות שמתפרסמים כעת מקונגלומרטים ובתי האופנה מספרים סיפור אחר לגמרי. הם הצליחו להרוויח ואף סגרו את השנה עם צמיחה חיובית. איך הם עשו זאת? התשובה תפתיע אתכם. 

היעדים האקזוטים בהם יוצגו קולקציות הקרוז הקרובות והזעם שהן גוררות

קולקציות הקרוז חוזרות ובגדול. לנו הצרכן הקטן אולי לא ברור למה כל בתי האופנה הגדולים ממהרים להוציא קולקציות קרוז כל כך מהר. אלא שעולם האופנה מזמן כבר לא מעוניין בנו וכעת הוא מנסה לשווק לקהל האמיתי שלו האלפיון העליון. אלו שממש עכשיו מתכננים את החופשות שלהם ומחפשים מה לקנות עבורן.  אלא שרבים זועמים על המהלכים הללו… 

בשבועות האחרונים אנחנו רואים יותר ויותר מותגים מכריזים על תצוגות הקרוז הקרבות שלהם. 

כך הפך מאי לחודש ה"קרוז" הלא רשמי. התצוגה הראשונה שתפתח את החודש תתקיים ממש היום בלוס אנג'לס. שם בית האופנה שאנל מתכנן להרים את תצוגת הקרוז שלו לעונת 2024. ב-16 למאי הודיע בית האופנה גוצ'י כי הוא יקיים תצוגת קרוז בסיאול. כ-4 ימים לאחר מכן ב-20 לחודש יקיים בית האופנה דיור את תצוגת הקרוז שלו במקסיקו סיטי. ב-23 במאי יציג בית האופנה ורסאצ'ה קולקציית שהיא חצי קרוז חצי שיתוף פעולה עם הזמרת דואה ליפה (ממש היה לנו חסר). יום לאחר מכן לואי ויטון יציגו באי האיטלקי איזולה בלה. והאחרונה תהיה קרולינה הררה שתקיים תצוגה ב-1 ליוני בריו דה ז'נרו. 

נראה כי בתי האופנה בוחרים בכל פעם במקומות אקזוטיים או תרבותיים שונים ברחבי הגלובוס במטרה לייצר עוד באזז סביב הקולקציות. לתת להן את הרקע המושלם שישלים את מטרת הקרוז הבסיסית – "חופשה חלומית". זאת החל מהלוקיישן המהפנט ועד כמובן לביגוד המופלא שיש ללבוש אליו.

אלא שהצעד הזה גרר איתו המון התנגדות ברשתות החברתיות ובקרב אנשי תעשייה בעולם. 

תחילה היו אלו שיצאו כנגד חזרת קולקציות הקרוז. קולקציות אלו תורמות למעגל "האופנה המהירה". שכן גם בתי האופנה מנסים לעמוד בקצב הלא יאמן שהתעשייה סיגלה לעצמה ומוצאים חודשים בודדים אחרי קולקציות הקיץ… קולקציות אמצע קיץ. הדבר גורם לרבים לציין כי מדובר במהלך פסול שכן הוא הורג את היצירתיות. וגם ממשיך לייצר עוד בגדים, טרנדים וזיהום סביבתי. 

ואז כמובן הגיע הדיון לזיהום הסביבתי שנגרם כתוצאה מטיסות. אלו שיעשו אנשי תעשייה, כתבים, דוגמניות ועוד מסביב לעולם במטרה לסקר או לקיים את התצוגות הללו. הבחירה של כל בית האופנה לבחור במקום פסטורלי אחר אמנם ברורה… אך היא מייצרת לרבים חודש בו הם יטוסו ליטרלי – מסביב לעולם. 

מדהים לראות איך בשנה אחת השתנתה התפיסה של בתי האופנה הגדולים ואיתה גם קהל היעד שלהם. איך שורת הרווח היא החשובה ביותר וגם באיזה מהירות הם מצליחים לעמוד ביעדי המכר החדשים. לעצב, לייצר ולארגן תצוגות גרנדיזיות במקומות היפים בעולם. רק כדי למכור. יפה בטוח יהיה השאלה באיזה מחיר?

Translate